Thursday, August 13, 2009

say0o0onara

Alhamdulillah...syukur atas segalanya....aku akan terbang lagi...sebulan masa aku habiskan disini...dan sekarang tiba masanya aku pergi ke destinasi yang seterusnya....kembara seorang aku yang tidak pernah berhenti....dan dalam setiap kembara ini terlalu banyak yang aku pelajari....aku melihat kehidupan dari sudut yang berbeza...dan melalui kembara ini menjadikan aku lebih bersyukur akan nasib dan kehidupan aku...

Ini cerita malam tadi...


Semalam...teman-teman dan my staff mengadakan 'majlis' perpisahan buat aku...kami memilih untuk makan di sebuah restaurant kegemaran kami semua....aku berterima kasih untuk semua staff yang sanggup bersama-sama dengan aku dalam membina empayar AidilRedza...mencipta sebuah jenama anak melayu...kita melangkah dari tangga yang paling bawah..hinggalah kini kita telah berada di atas...bukan mudah langkah ini...kerana kita pernah jatuh dan tersungkur...namun kita semua bersatu hati ...kita terus melangkah bersama-sama....terima kasih semuanya....


Bila majlis berakhir...aku dan teman-teman duduk sebentar melihat sekeliling...bercerita tentang zaman persekolahan kami....dan aku seronok mendengar cerita tentang teman-teman aku... hampir kesemuanya berjaya dalam kehidupan masing-masing....mereka berjaya menjadi 'somebody' dalam kehidupan mereka....bekerja di company yang besar dan menyandang jawatan yang bagus...Masa terlalu cepat berlalu...rasa seperti baru semalam kami duduk di dalam sebuah kelas....belajar bersama...ketawa bersama...menyaksikan kenakalan satu sama lain...dan sekarang setiap dari kami sudah pun memiliki kerjaya masing-masing dan sudah punya keluarga sendiri...


Teman aku Rizki mengeluarkan kata " Kalau aku dilahirkan sebagai AidilRedza mungkin aku tak payah pikir walaupun satu kesusahan dalam hidup aku" ....

Bagi aku kata-kata itu adalah silap ....aku juga pernah merasakan kesusahan...malah mungkin susah dari apa yang orang lain rasakan....namun aku lebih senang menyimpan segalanya di dalam hati....menjadi rahsia antara aku dan Allah sahaja...hanya DIA yang mengetahui setiap apa yang aku rasa...dan pada aku...setiap masalah...setiap kedukaan yang diberikan kepada kita...hanyalah sebuah ujian untuk menguji sejauh mana kita mampu menghadapinya...dan aku percaya Allah itu memberikan kita ujian tidak lebih daripada kemampuan kita....dan telah aku lahirkan ikhlas dalam diri untuk menghadapi setiap masalah dalam kehidupan aku....


Disaat diberikan kita satu kedukaan...telah pun terbuka jalan 1000 kebahagiaan buat kita...

Hampir pukul 2.00 pagi...baru aku kembali ke rumah hinggap aku...mengemas apa yang perlu..


Pagi tadi...sewaktu aku menghadiri mesyuarat terakhir...aku meneriman 1 sms daripada teman aku " Ustaz Asri Rabbani telah meninggal dunia sebentar tadi " ....

Hati ini terkedu....Ustaz Asri..suaranya yang cukup lunak mengalunkan suara azan...menyanyikan lagu nasyid...telah dipanggil menemui penciptaNya...akhir-akhir ini banyak orang-orang yang "pergi" secara tiba-tiba...meninggalkan segala kenangan indah yang tidak mungkin padam dalam ingatan....


Al-Fatihah buat Allahyarham Ustaz Asri ( penyanyi Rabbani ) yang telah kembali ke Rahmatullah kira-kira jam 11.00 pagi tadi...semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang yang beriman..

Mati....adalah janji Allah yang pasti....seperti dia....kita juga akan menempuhinya...dimana?? bila?? rahsia Allah....

2 comments:

amal said...

have a safe journey bro...

Anonymous said...

knp dh lama trbiar blog ni?