Thursday, July 23, 2009

assalamualaikum wbt

aSSalamualaikum wbt....

Alhamdulillah...untuk segalanya...


Aku masih disini...sekadar mengisi kekosongan masa yang ada...menulis apa yang bermain di minda..yang ingin aku kongsi bersama...

Tersenyumlah aku pada dunia...melihat setiap kejadian dan cerita...mencuba mencari jawapan..namun siapalah aku untuk berkata-kata...namun aku sedar dalam setiap perkara pasti ada hikmahnya buat kita...

Sepi...seakan menjadi peneman aku yang cukup setia...sepi yang terkadang tanpa sedar mengalirkan airmata lelaki ini...dan aku mencuba untuk menjadikan sepi ini indah dengan mengingatkan semua perkara yang membahagiakan aku...

Dan di dalam sepi ini...aku teringat pada yang aku kasih...My Farina...jarak hanyalah sempadan..dan waktu hanyalah masa...dan aku akan setia menanti waktu kita disatukan semula...dibawah satu bumbung...disamping 3 cinta dihati yang semakin membesar...

MyFarina...terlalu banyak perkara yang saya terlepas daripada melalui bersama awak...terlalu banyak cerita yang tidak dapat saya dengar dari awak...saya tidak dapat memeluk awak takkala awak menangis...tangan ini gagal untuk menggenggam tangan awak...

Namun...tidak sekalipun awak jauh daripada saya takkala saya ingin bercerita...awak memeluk saya dengan erat takkala ada keresahan dalam jiwa saya...dan tangan awak menggenggam erat tangan saya...sehinggakan saya terlena dipangkuan awak...

Tapi..bagi awak..saya tetap yang utama...dan kata awak " walau apa pun yang terjadi..awak tetap kepentingan saya...awak adalah nadi kehidupan saya " ...


Duhai isteri...sejuta terima kasih pun tidak akan mampu untuk membalas setiap kebaikkan awak pada saya..



Kau digelar sebagai penyeri dunia
Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan sahaja dirindui yang biasa
Malah Adam turut sunyi tanpa Hawa

Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh

Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat dibahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi

Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk

Didiklah wanita dengan keimanan
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita berharap pada yang binasa

Engkaulah wanita istimewa

Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan



No comments: